Dagbog Team SEP D.26.01.17

Det positive først. Jeg var efter laks fra Klintholm og vejret artede sig.

Derudover – ved ankomst til Møn var motoren ikke helt startvillig – lød lidt som manglende strøm, men det ved jeg ikke passer med et 100 + 90 AH batteri…. Nå men i gang kom jeg. Herefter en dag hvor vandet mellem Klintholm og Arkonabøjen blev afsøgt – næsten. Nå men ved dagens slut er det hjemad – for så at konstatere at benzinstanden er rimelig lav (og jeg er på det hold der råber at folk er idioter hvis de sejler ud og tanken ikke er fuld) Uforståeligt og som vi sejler indad kan jeg slet ikke se benzin i plasttanken. Laaang historie kort får jeg SMS til Så HUG DOG at han ligge venter med at køre. På jeg ind møder vi så et par færger der må ventes lidt på – for hvem krydser foran sådan en hvis man ikke er sikker på at komme helt forbi.

MEN vi nåede ind. Min flow måler viste forbrug på 80 liter og jeg tankede 114 i aftes altså små 25 liter som ikke kunne ses. (Nu har jeg så i løbet af i dag studeret lidt på plasttankes anatomi i Ørnvik både – og så ser det rigtig nok ud. MEN jeg har gjort en fejl. Når jeg tanker sætter jeg pistolen i og tanker til den slår fra. Den har så formentlig bøvset og slået fra 30 liter for tidligt?

Nu kommer der så 30 liter ekstra i båden selvom jeg synes de 135 liter tanken er på er nok til en dag.

Og I dag er kablerne fra batteri til motor udskiftet. Der var en samling på – det er der så ikke mere. 25 kvadrat (det var det også i forvejen)

 

Meen ulykkerne slutter ikke her.

 

Her er mit seneste FB opslag:

”””Mit ene downrigger lod valgte at stå af mellem Klintholm og Næstved. Hvis I finder noget wire er der måske et lod 220 fod længere fremme :-) Aner ikke hvordan det er sket - sådan er det altid.”””

 

 

 

 

 

Til top