Dagbog Team Ronja Juli 2015

Jeg har desværre haft en uheldig oplevelse med maskinen i båden.

Min plan var at deltage i DM i Nyborg.
Så da båden var pakket og alt var finpudset ned til sidste detalje, tog jeg afsted fra Næstved. Enø broen åbner jo kun hver hele time, så farten blev sat derefter.....4,5kn.
Grundet en del vind og meter høje bølger kunne jeg ikke gå så stærkt da jeg kom ud i smålandsfarvandet, men det gik jo fint og jeg havde hele dagen....... Men som alle godt kender ville man jo lige prøve om man kunne få den op og plane.
Det var så der jeg fandt ud af at noget var galt. For den ville kun tage ca. 2000 omd. lige gyldig hvad jeg prøvede. Så kursen blev lagt om, og bisserup havn var næste stop.

Den del saltvand var trængt ind i motoren grundet en defekt søvandspumpe, som gjorde olien grå og tyk som majonæse. Ikke så godt!!!!!    Så jeg måtte sande at DM var ikke opnåelig for mit vedkommen.
Jeg kunne jo ikke rigtig gøre så meget, så for meget langsom fart duttede jeg hjem til Næstved igen.
Humøret var ikke lige i top den weekend. Så dagen efter, da fruen i huset var blevet godt træt at at jeg gik og banede, sparkede og skældte på alt og alle, befalede hun mig til at tage gummibåden og komme ud og afreagere med en fiskestang.
Det gjorde jeg så.
Fjorden kastede nogle fine aborre af, 6 stk mellem 1 og 1,6 kg + en masse der blev mistet grundet mit lidt for hidsige ......... 💀💥👎👹👿 GRRRR...
En rimte på lige knapt en halv meter blev også landet...... Viste sku ikke at de også var spinderspisere.

I går var så første gang båden var ude og sejle igen. 😊
Efter en masse olieskift, rep af pumpe, tryk test af olie og vand køller, udskiftninger af filtre og meget meget mere, var den klar til at skulle testes. Det gik rigtig godt, og jeg kunne ikke mærke nogle forandring overhoved på nu, og enden pumpen gik.
Pt. Skifter jeg dog de 11 liter olie + filter for hver gang den har sejlet, fordi jeg vil være 100% sikker på at have fået alt hvad der måtte være af saltvand ud.
Det ser nu fint ud, så troen på at jeg ikke er nød til at ofre næsten 300.000,-kr på en ny + de ombygninger det vil medtage, er tilbage. Dog er sommerferien i båden sammen med familien lagt lidt om. DFDS Seaways heder båden vi tager istedet.... 😜
God sommer til alle skal lyde fra Team Ronja.