Team Chrisma, Frigg, Kewi, No Name, Mette, Dino D. 05.04.12

Billede fra Team Chrisma. 18 kg sølvtøj. Fy faen en flot fisk!

Beretning fra Chrisma:
Nikolaj var den heldige vinder af et stk. Hug, af en stor laks, som høvlede line af. Har aldrig hørt et tekota hjul lyde på den måde, man kunne ikke høre tik lyd, det var en konstant lyd :-D den gik fri af vandet ca. 500 - 600 fod fra båden, fuck den er stor tænkte jeg. Efter 45 min. fight måtte laksen overgive sig og glide ned i net posen, der iøvrigt ikke virkede stor nok til fisken, men op i båden kom den og jublen gik ikke stile af sig. Stor oplevelse for mig også selv om stangen ikke var i mine arme så ny BR 18 kg og 119 cm lang :-D Stort tilykke til Nikolaj med sin PR vi fangede fisken syd for sep. på 32 meter vand. Vi fanget også en 10 kg og en 12 kg så alt i alt en kongetur der ikke vil blive husket for mange fisk, men for en laks der fightede det vildeste jeg nogensinde har oplevet

18 kgs liggende på dørken i Chrisma!!!

Kassen vil ikke lukke mega irriterende.

Beretning fra Mette:
2 fiskedage var hvad det kunne blive til i påsken. Rigtig mange fisk var forbi. Størst på 17,2 kg
Freddi

No Name´s datter tjekker udstyret af ;-)

Beretning fra No Name:
Skønt vejr og laksene kom i båden. Desværre var jeg ikke så heldig som en del andre denne dag der landede fisk på 17/18 kg men så tager jeg en på 20+ senere ;-) Må snart have sparet sammen til den. Største idag var en fin fisk på 11,5 kg

Beretning fra Frigg:
Tirsdag d. 3. april 2012 kom der endelig Lakseskæl i båden.

Mandag eftermiddag kørte Simon, Andreas og jeg en tur til Stege Nor. Her skulle vi mødes med Team Smilla fra Vejle. Det var sørgeligt, at se hvor mange ruser, garn og faststående redskaber der er placeret i noret. En fisk i Stege Nor kan ikke overleve en sæson uden, at havne i garnet hos en erhvervs- eller fritids garnfisker. Kunne Møn i samarbejde med Naturstyrelsen finde ud af, at stoppe for garn- og rusefiskeri samt faststående redskaber i Stege Nor samt i en meget stor fredningszone i udmundingen til Stege bugt, så kunne der i løbet af få år blive et sandt fiskeparadis på Møn.

Efter en tur på Noret kørte vi til Klintholm Havn hvor vi skulle mødes med Team Terne fra Nyborg.

Team Smilla og Team Frigg delte en lejlighed lige ud til havnen. Lars fra Team Smilla havde tryllet en fin lille gryderet sammen, som vi kunne side og nyde sammen med et godt glas rødvin. Vi siger tak for mad til Team Smilla.

Næste morgen kl. 6.00 sejlede Team Frigg ud i Østersøen med kurs mod 40 meteren. Vejret var stilnet af og der var kun lidt dønninger fra gårsdagens blæsevejr. Efter en god times sejlads satte vi stængerne medens vi kunne nyde en stor flok Traner på vej til Sverige.

Inden kl. 10 blev klemmen til stangen på 90 fod udløst. Efter en kort fight lå der en Laks på lige under 4,4 kg 75 cm i båden. Dejligt den første Laks i båden. Men lykken varede kun en ganske lille øjeblik. En stær blind kaptajn på en stor motorbåd sejle på tværs bag om os for, at prøve lykken samme sted, med det resultat, at han fanger vores sideplaner og trækker alt linen af hjulet. Selv om vi prøver at fange ham på VHF og med armbevægelser ser han ingenting. Vi mister noget grej som var helt unødvendigt.

Lidt senere på dagen fanger Simon en laks på 4,8 kg 80 cm på en Dipsy Diver. Den er noget mere livlig og Fighter godt.

Efter hjemkomst til Klintholm Havn, skulle der ordnes fisk. Det er rigtig dejligt det er muligt, at bruge rensebord, vand og is.

Da klokken var mange og lysten til at lave mad ikke var stor, besøgte vi en af havnens 4 spisesteder. Efter maden kunne Team Smilla og Team Frigg takke af med en god nats søvn i lejligheden ved havnen inden turen gik hjem.

En rigtig god tur.

Tak til Andreas og Simon som var gaster på Frigg samt det hyggelige selskab med Team Smilla

Beretning fra Kewi:
Var på møn d. 05-04.
Efter en lang dag uden laks. fiskede vi på vej mod Klintholm havn og ca. midtvejs mellem 40 meteren og kondomet var der gevinst.
En flot laks på 4 kg måtte landes, af min gode ven og gast Tømmeren, så dagen var redet.
Hilsen Team kewi

IBeretning fra Dino:
fik 3 fisk i båden og miste en.Den største på 11.05 kg den starte med en udløb på 420 fod og gik ud af vandet 2 gang, havde sat mig et mål i år på at jeg skulle fange en laks på 10+ og det lykkes så denne gang, så en ny pr.
alle fiskene bliv taget på downrigger i 40 og 60 fod,det var de 2 blink fra Grizzly big salmon der virke denne dag