Team No Name, Gnavpot, Njord og Snehvide D.13.05.10

'Beretning fra No Name:
Så gik turen igen til Møn. Kl. 5.30 var der ankomst i havnen. I havnen møder vi Ulrik og Madelung der også skulle have været ude men der var motorproblemer. Ville maks tage 3000 omdrejninger. Surt show så de måtte op igen og hjem til Næstved. Med på vejen fik de selvfølgelig en lille kommentar om de måske skulle have købt en Honda ;-) Ud af havnen og så derudaf. Det var langt bedre vejr end lovet af Dmi. 10 min, sejlads og så hylede alarmen på motoren!"!"#/((/!"/#= Satans - Så kan man lære ikke og være kæphøj :-) ) Nå men vi startede med at tjekke olie. Den var super. Så op i omdrejninger for at se om den var gået i nødprogram. Gik fint op og spandt som en mis. Ledningsnettet blev tjekket efter men ingen fejl at spore. Havde tjekket vandudskilleren inden afgang så vidste der her ingen problemer var. Ringede så til Allan og farmand som var tidligere ejere for at høre om de vidste om den gav servicealarm efter hver 100 timer ligesom suzuki men det mente de ikke den gjorde. De mente dog at alarmen lød som vand i udskilleren på motoren men det afviste jeg blankt for havde jo tjekket. Nå men vi var lige ved at give op da jeg sagde jeg tjekker sku lige den vandudskiller på motoren så af med kappen igen. Gudhjælemig om ikke den var næsten fyldt!!!!!!!!!!!!!!!! Underligt. Ned og tjekke den på båden. Helt fyldt så den var løbet over og derfor videre op i den på motoren. Underligt. Nå men med begge filtre tømte prøvede vi igen og starte motoren. Sørme om ikke alarmen var væk. Nå men så var det bare videre mod 40 m. kurven. Efter 10 min tjekkede vi lige udskiller igen. !!!!! Nu helt fyldt igen.??? Tømme igen og så videre mod 40 meteren. 10 min sejlads og så tjekke igen. Fyldt endnu engang....! Sådan gjorde vi 1½ gang mere og derefter så vi ikke en dråbe resten af dagen.
Båden står normalt i tørvejr men i den forgangne uge havde den stået udenfor og konklusionen på hvordan det er havnet der må være at den kraftige regn har stået direkte ind på tankudluftningen og dermed er der kommet vand i tanken......! Så Claus - Det var ikke motorens skyld. Tværtimod bare en ekstra alarm inden det kom ind i motoren så du kan roligt skifte til Honda :-)

Nå men fiskeriet gik ok. Fik havørred på 4,5 og laks på 5 kg samt mistede 2 fisk og fangede 5 Hornfisk.


Beretning fra Gnavpot:
Min nabo Team Bluetut havde været så flink at invitere mig med på en tur til Møn d. 13.05.

Efter vi var vel ankommet til Klintholm og båden sat i vandet så var vi bare klar for Tut's båd skulle
jo prøve at ha' lakseskel på dørken. Men der skulle jo først lige snakkes om hugperioder :-)
Efter lidt sejllads ca 18 mil blev pindene sat og så var det jo bare med at vente. Første gode hugperiode skulle jo komme kl. 11.00 det kom så også men bare ikke hos os. Men vi måtte jo bare vente til næste hugperiode kom kl. 18.00 he he
Vi måtte så nøjes med at vente til kl. 16.00 for dér fik vi bådens første laks på 9 kg så snit vægten i båden var jo egentlig ret ok. Nå men kl. blev 18.00 og det skete der ikke noget ved - så vi fortsatte. Men kl. 19.00 fik vi endnu et hug på YB og en laks på 11 kg - men laksen var 113 cm så den var et langt tyndt slips. Nå, men bådens snit var jo stadig ret ok.
Med hensyn til hugperioden så er det ikke sikkert at laksene viste at vi er på sommertid :-)

Mvh Team Gnavpot/Stoffer

Beretning fra Snehvide:
Så blev det til endnu en tur til Møn , efter laks .
Tidlig afsted hjemmefra kl 02 og mod Klintholm , og som håbet , fri rampe .
Flot vejr og ingen bølger , ja så er det ikke lang tid man bruger på at komme ned til Tyskland , ca 28 mil .
Der gik ca 10 min fra vi havde sat første stang , til første laks var i båden , flot fisk på 6 kilo .
Vi fandt lidt længere nede et sted med lidt varmere vand , ca 7,5 til 8 grader , hvilket var ca 2 grader varmere end de første
steder vi fiskede på .
Det var så også her laksene var .
Vi fik 10 stk , op til 7,5 kilo og mistede 4 .
Tribbel og double hug , ja det fik vi også prøvet .
Hornfisk , jo de var der også .
Vi var i havn igen kl 20 og tak til Brian Brøndum for en god tur , skal lige sige at han blev lidt træt derude ,
så han gik i tutten for at sove lidt , han blev vækket af 3 skrigende fiskehjul .
 
Desværre intet billed , kamera havde mistet sin strøm .

Vh Vejsager             

Beretning fra Njord:
I går stod det, efter reparationer på styringen, på en prøvetur, som gik til Rügen :-) Jeg kom desværre hjem til båden i sidst uge, og så at der lå oile på gulvet, der kom fra styringen. Det kan aldrig være godt! Med hjælp fra Per (fra Vestsjællandsk Marine service) blev det dog hurtigt lavet. Så prøveturen i går blev en tur på Rügen ,men en kort en af slagsen, da den gamle skulle være tidligt hjemme. Men laks kom der i båden og vægten sagde 7,5 kg.. Det skal dog siges, at vi mistede en rigtig flot fisk ved bådsiden, og jeg tør godt sige 10+, måske 15+. Grunden til dette ærgerlige senarie er (mener jeg), at den skide Side Planer er skyld i at linen gik idet jeg fik
side planeren op af vandet. Jeg hader de Side Planers!!!.....Hvorfor står vi ikke sammen og får ændret de regler, så vi kan komme til at bruge Planer Boards på dansk vand? Jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt, for at vi kan skrotte de Side Planers og komme til at bruge boards i stedet:-). Ps styringen virker igen. Tak for hjælpen til Per.

Mvh. Allan (Team Njord)

 

 

 

 

 

 

 

Til top