Dagbog Team Mette, Odin, Anja og Dino D.16.01.16

Beretning fra Team Mette:
Så blev det stille igen og laksene ville lege med. Størst på 16,2 kg !!
Freddi

Beretning fra Team Odin:
En god dag på Østersøen, med laks på 10,5kg og 12kg. Godt med fødefisk, og laksene var fyldt med flere store sild. Så kom 2016 lakse sæsonen i gang, og på en god måde.

Beretning fra Team Dino:
Hej første tur efter laks ved møn gik ikke helt som planlagt , start med af jeg kom lidt sent af sted, da dynen var lidt for tung , nå men kom da ud af døren og ned på tanken men da så skulle tanke kunne jeg ikke vippe den plastik dims ud så jeg kunne åben tank dækslet, da den var frosset fast så frem med en kniv for at lirke den fri med det resultat at jeg skar mig i tommelfingeren , nå men jeg fik da tanket og af sted til klintholm det gik hvilken gik fint , ankom og fik rigget de sidste ting på båden klar og så skulle den bare smides i vandet så jeg fik bakket hen til rampen og ud i vandet med båden ,jeg havde bare lige glemt af tage lygtebomen Arrrr..   P.. og L…  op med den igen og i med den , så klokken 8,30 sejlet jeg ud af havnen mod 40 meter heldigvis i fint vejr , fik sat grejet og fiske i et par timer da jeg lod mærke til den stangholden på den ene downrigger stod lidt mærkeligt i holderen så jeg rejse mig fra stolen og skulle lige til af tage fat i stangen da den knækket af med stang holder og stangen og på vej udover siden på båden men jeg nået  akurart lige at gribe fat i enden af stangen  inden den forsvandt i havet  puah det viste sig at den møtrik der holder stang holderen var iret i stykker  , heldigvis skete der ikke flere ulykker den dag , hev klumperne op kl 15 og sejlet i havn men uden fisk i båden selv om der til tider var gode lodninger , håber ikke der kommer for mange af sådan nogle dag i den kommende laks sæson ,

Beretning fra Team Anja:

Var på Østersøen fra Klintholm, sammen med Odin. På vandet var også Mette, Så hug dog og Dino.  Flot vejr, med trækkende snebyger. Det var stille så det virkede ikke koldt og sigten var fin.

Fiskede nord for separeringen. Der var fine lodninger fra start. Odin tog sig af laksene, så det blev alene til en flok mindre slæbetorsk, der ikke virkede som agn.

Beretning fra Team Så Hug Dog:
Efter vi trak en nulbon den 1/1 2016 aftalte Freddi og jeg af første gang vejret var til det skulle vi prøve Østersøen igen,Vejrudsigten så rigtig god ud lørdag så vi måtte afsted..Nu vendte heldet jeg fik 7 fisk med en 10+  4 stk mellem 3-6 og 2 der fik sin frihed igen..Så nu har vi fløjtet sæsonen igen