Dagbog Team Anja, Gnavpot, Mette, SEP, Thilde, SåHugDog, Ronja, Svanen og Jenali D.09.04.16

Beretning fra Team Anja:
Var på tur på Østersøen den 9. april i meget fint vejr. Lidt usædvanligt med så stille vejr på denne årstid uden tåge eller dis.

Laksene mente vist også at vejret var godt for de tog det stille og roligt og der skete intet ud over et par små torsk. Kl. 17. var overflade temperaturen efterhånden steget til 6-7 grader og solintensiteten var aftaget lidt. Om det var det eller rette sted på rette tid vides ikke, men inden for en time blev det til 3 laks med en på 11,5 en på godt 7 og en på ca. 6 kg. De var alle 3 mægtigt aktive med flere spring og udløb, desværre på tværs af sejlretningen. Det lykkes dem således dem alle, at vikle flere linier sammen, men utroligt nok var de alle kroget godt, så de kunne landes.

Og så må det lige nævnes, at den største selvfølgeligt blev fanget på et blink malet på klubaftenen under vejledning af Dino.

Beretning fra Team Mette:
Var en tur på vandet i flot vejr og mange både
Lidt fisk blev der til taget i overfladen på på den lilla fra Rhino
Freddi

Beretning fra Team SEP:
1. dag på Møn JEG har fri!!!!

Ud kl 0600 til et TOTALT fladt vand og sådan var det hele dagen. Jeg startede ved enden af separeringen og fik en PR havørred på 8.5 kilo efter en times fiskeri. Den ville ikke lege og lod sig trække ind uden kamp.
Anderledes blev det med eftermiddagens laks på 7.5 kilo. Først tog den sideplaneren så den rullede over vandet. Derefter et udløb så det hylede i knarren for derefter at fornøje med 3 gange helt ude af vandet og to gange dyk på min 20 meter. MEN det nytter ikke når man har en enkeltkrog fra munden ud gennem øjet - så sidder man der.

Vi tar en tur mere i morgen.

PS: Sidder i båden lige nu med WiFi og en flaske rødvin - ikke tosset.

Beretning fra Team Thilde:
Endnu ikke modtaget men rygterne siger det blev en nulbon :-)

Beretning fra SåHugDog:
Min sidste tur inden Trolling Master Bornholm endte med af jeg måtte slæbes ind fra Kriegers Flak,,,og jeg er helt sikke på af det var SEP der kastede en forbandelse over Såhugdog fordi jeg sejlede 23knob i stedet for 20 som vi havde aftalt.. så han beskyldte mig for alt muligt forræderi og ikke nok med det gik han også og ulmede over af jeg ikke kunne passe spisetiderneJ Jeg sejlede en tur til det sydsvenske og fiskede lidt for hyggens skyld for fisk var der ikke mange af vi fik to stk ud af 3 kontakter en på 5kg og en på 6kg den 3. kunne mit grej ikke holde til den tog 600fod i første træk og løb så med en dipsy og løje,så hvis der en der får en fisk med en dipsy i klovnefarver så er det bare af aflevere..På vejen tilbage fik motoren en mis lyd der ikke lød sundt og blev være og være 23mil før klintholm sagde det bang og løbet var kørt. Der var et par gæve gutter fra Køge der slæbte os ind en stor tak til dem ,da klokken blev 23 ramte vi slæbestedet og i tror det er løgn hvem stod som den første på broen og kæftede op SEP….Men en fed tur indtil lortet sprang i luften..Søndag blev brugt til af finde et nyt ben og det lykkedes så det er monteret og klar til af blive afprøvet.

Hilsen, Team Såhugdog

Beretning fra Team Ronja:
Endnu ikke modtaget

Beretning fra Team Svanen:
Hvad der ellers skulle være en rigtig god tur til 40 meteren med toptrimmet grej alt var planlagt og der var ro på.
Ny line på alle hjul nye kroge på div blink, Garmin VIRB kamera – Pro kamera var pakket joooo nu skulle der hygges vejrudsigten havde lovet rigtig godt vejr

Stod op kl. 2.30 lørdag morgen kørte sammen med andre fra Næstved kl 4.00 mod Klintholm, travlhed ved rampen men alle kom.

Alt blev startet op og alt fungerede perfekt. Kursen blev sat mod Næstved hjørnet og med 20 knob gik det der ud af men men neeeeeej, havde lige passeret Bananen da motor stoppede og det lød Ikke GODT, blev trukket ind til havn af Team Rasmus, båden læsset og så atter mod Næstved, på vej hjem ringede jeg til Thommas hos Vestsjællands Marine, Forklarede problemet, Thommas var frisk og bad mig komme med det samme og som sagt så gjort.
Thomas som lige havde fået opereret hans skulder lyttede og efter at havde summet lidt konstaterede han at det var gearkassen, hurtig blev den revet af, skilt af og ja øverste leje som sidder på aksel fra motor og ovre spidshjul var totalt knust.
Så nu afventer jeg endelig dom fra Per så må vi se

Kanon god service fra Vestsjællands Marine - Stor tak til Team Rasmus

Ja det var så den tur håber at alle har haft en forrygende tur hvad jeg misunder dem

Hilsen fra, Team Svanen

Beretning fra Team Jenali:
Med udsigt til en fantastisk dag på Østersøen - vejrudsigten var rigtig god - kørte Henrik og jeg til Klintholm og ankom ved 6 tiden (efter et besøg hos bageren i Stege - tebirkes og chokoladeboller). Båden i vandet og af sted mod 40-meteren, og med masser af fødefisk på loddet så skulle der nok kunne fanges en laks eller to. Men vi fik ikke skyggen af hug, selvom vi forsøgte en del - store blink, små blink, blå blink, grønne blink................ wobler, trollingfluer, justering af dybde og hastighed. Lige meget hjalp det, det var ikke vores dag. Men uanset fangstrapporten så var det er flot og god dag på vandet. Og så fik jeg testet min AIS-sender, som jeg netop har installeret.
Venlig hilsen, Stig, Team Jenali

Beretning fra Team Gnavpot:
Endnu ikke modtaget men rygterne siger det blev en nulbon :-)