Dagbog Team Mette, Ronja, Hæslig, Gnavpot, Jeanne D.Arc, Bamseline, Svanen og Jenali D.16.08.15

Efter nogle mindre seriøse forsøg på at fange en hvarre, skulle det nu prøves. Til klubaften torsdag hvor vi fik bundet tackler og derefter på klubtur søndag. Jeg havde aftalt med Thomas, at tage med som gast på ”nye Gnavpot”. Afsted søndag morgen og mødte Thomas, der var i gang med, at hægte båden på bilen. Vi fik hevet tobiser op af fryseren og afsted mod Korsør, hvor vi mødtes med Martin, og fik båden i vandet.

Og så på langfart til Hvarrer-vand (Langelandsbæltet) og indenfor 10 minutter efter ankomst var min første pighvar i båden :-). Glæden var stor og motivationen til at fange endnu en – var bestemt ikke blevet mindre.

Thomas og Martin fik nu virkelig gang i hvarrerne, og vi fik samlet 19 hvarrer (5 til mig) og en del flotte rødspætter, hvor den største var på 1,65 kg. (”Team Heldige Helge” slår til igen ! – måske passer ”Team Dygtige Donald” bedre. Hr. Høstbo ) ;-)

Og så lavede Martin en fantastisk frokost – pølser i baconsvøb og ostepølser grillet perfekt, med brød og kold kartoffelsalat. MUMS det var godt :-).

Sidst på eftermiddagen sejlede vi tilbage til Korsør, vinden havde taget lidt til, men ”nye Gnavpot” gik bare derudaf - en fornøjelse.

Tak til Thomas og Martin for en rigtig god dag.

Fiskehilsen fra Team jenali.

Beretning fra Team Jeanne dÁrc:
Søndag var det meningen at jeg, med gast John fra Team Svanen, skulle have været på langfart klubtur med NB men da vi syntes at det så ud som at der skulle komme en del vind, opfriskende fra kl. 11, valgte vi at blive ved Storebæltsbroen, for at skåne vores gamle rygge:)

Dagen var afsat til Hvarre sats, som man jo må sige at vi ikke før har brugt de mange timer på, men i dag skulle det være.

Torsdag havde vi været til klubaften hos Stoffer, hvor vi havde hørt lidt om tackler, set Stoffers dambrug med sandorm og Tobis
og ellers fået lidt inspiration til dagens fiskeri.

Her søndag morgen mødtes vi med Stoffer og besætning i Korsør, og fik et par poser Tobis som vi så kunne muntre os med.
Efter et par timers fiskeri på et par pladser uden nogen kontakter fik vi et kald på VHF’en fra Freddi Team Mette som lige ville høre
om vi havde gevindst, for han havde haft et godt fiskeri hvor vi lå, fra tidligt morgen med fine Hvarrer i båden.
Vi måtte erkende at vi ikke havde heldet og da Freddi fortalte at de nu lå og skovlede Makreller op i båden, spurgte jeg om vi lige måtte komme
forbi og prøve, og vi var velkomne.
Selv om vi lå 10 m  fra Mette var det ikke lige vores Makrelforfang der trak mest, men der imod Freddi’s foddermaskine. Selv om vi også lå i drev
bagved i strømretningen  fik vi kun et par enkelte.
Da John så sagde at vi skulle have haft en pose med rubby-dubby, var det jeg kom i tanke om bæreposen der lå i et af stuverummene. I posen var et net
og 2 dåser, samt 8  pakker lakse/reje patte kattemad. Så det blev hængt ud over siden og rystet en gang imellem, og nu kunne vi også tiltrække nogen
store fede Makreller:)

Efterfølgende skulle Hvarrerne prøves igen, og det blev da også til nogen i vores målstok flotte Hvarrer, samt fede Rødspætte og Skrubbe.
Ved 15 tiden blev kursen sat mod havnen og et par trætte gamle mænd kunne takke af efter en hyggelig dag på vandet.

PS. det dårlige vejr som skulle være kommet kl. 11 kom aldrig, så vi kunne godt være taget med på langtur, men det var med udsigt til at det skulle have været 22-25 mil
i modvind hjem der afgjorde beslutningen om morgenen, og det var så den forkerte og alligevel havde vi jo en god dag:)

Med fiskehilsen
John Team Svanen

Jørgen Team Jeanne d’Arc

Beretning fra Team Mette:
Hej
En rigtig fin dag på bælte hvor det blev til mange makreller og pighvarre størst hvarre  på 2,3 kg
Freddi

Beretning fra Team Bamseline/Ronja:
Som aftalt var Vi nogle som skulle prøve kræfter med noget "Var"- fiskeri. Så turen var planlagt at gå til langelandsbæltet, da de tiltagne både sejlede ud fra 3 forskellige havne havde Vi planlagt at mødes på den aftalte position ved 8 tiden.

Fiskeriet gik ganske fint, kort tid efter start kom de første Pighvar ombord, og senere kom der endnu flere. Ialt fik vi 10 Pighvar.!! Som bonus kom der også den del fine Rødspætter, samt fine store Isinger.

En super fin dag, i godt selskab med skipper Thomas på Ronja.

Bamseline, Søren G.

Beretning fra Ronja:
Til klubaften hos Thomas Stoffer "Team Gnavpot" (super hyggeligt) i torsdags, aftale vi at mødes nogle både i langelandsbældet om lørdagen, for at give hvarefiskeriet en chanse.
Stoffer stod for agnfisk, hvilke jeg personlig var mega meget glad for. :-)
For disse tobiser er ikke lige sådan af få fat på.
Ronja båden, havde fået selskab af team Bamseline " Søren Guldlaksen" som gast. Som også stod klar til aftalt tid. :-)
Så da klokken slog 7.00 gled vi gennem karrebægsminde broen da den åbnede.
Derfra havde vi så lige lidt over 26 sømil til aftalte mødested.

Da vi ankom var Gnavpot allerede på pletten.
Han var taget udgangshavn fra korsør, og flot så det ud, da vi lå med næse mod næse op mod hans nye fede fiskemaskine, for at modtage de medbragte agnsfisk.

(Fedt skib du der har anskaffet dig )

Samtidig fik vi så også lige det med, at der var hvad vi kom efter, i det at Stig som var gast sammen med Martin hos gnavpot, tog den første pighvarre.
App. Stig.....han er ikke sådan at hamle op med!!!!   :-D
Han stod for ikke mindre en dagens første,    også den største,    og så sluttede han så også af med at få en rigtig flot rødspætte på ikke mimdre end 1,65 kg. SÅDAN!!!  ;-)
Stig må hermed fremovet betegnes som (Team Heldige Helge).
For jeg husker vist også noget med en stor laks på Møn i foråret. ;-)
Misundelig har man vel lov at være......lkk'    ;-)

Kort efter ankom også Keld (Team Kewi) med to gaster, med udgangshavn fra ondsevig, og så var vi de 3 både som havde lysten og tiden til at prøve stedet af.
Det fiskede fagtisk rigtig godt hele dagen, jævnt med strøm så ikke det gik hverken for hurtig eller langsom, og fisk i bidehumør også fordelt over hele dagen.

Søren min gast, skulle man tro gik målrettet efter de røde....Ok, han fik da også andre arter......isinger, og 3 stk pighvare.
Men hovedtalet bestod af nogle pænt flotte røde spætter.

For mit vedkommende gik det også fint.
Under indspænding fra bunden op til overfladen, for at se om tobisen stadig så indbydende ud, oplevede jeg to gange at tobisen også var intresant af andre arter end bundfisk.
Først en pænt stor hornfisk, og senere på dagen en rigtig flot makrel.
På bunden blev det til et par ok isinger, (ingen røde....hi hi søren) og 7 stk af de vi var kommet efter, nemlig pighvarene.
Ikke nogle store, lige under 1 kg var de, og to måtte retur igen.

Så alt i alt, da dagen var omme og tiden igen var til at sætte stangen i holderen og vende næsen mod øst,( også enden at den lovede vejrudsigt om kræftig vind tildtog yderliger) blev det til 10stk hvarer vi havde oppe i båden og afkroge.

Skulle man nævne nogle minuser ved turen, skulle det lige være en kraftig regnbyge, og bølger på en halv til en hel meter, hele vejen hjem over langelandsbældtet/smålandsfarevandt.
Men hvad.....det var en fed tur afligevel.
:-D:-D:-D

En tak for turen skal lyde, med en forhåblig om en gendtagelse, elle andet tur klubben imellem fremover, ønskes af undertegnede.