Team Dino, Blue Bird og Kewi D.18.03.12

Beretning fra Team "Blue Bird":
Var idag søndag med som gast hos Preben på Lille Lyn, Ørnvik 640 WE.

Fandme for vildt! Et vaske-ægte PR Hattrick!

Når man fanger en ny PR Laks på 12 kg, er man rigtig glad.. når den så forbedres på næste tur med en 13 kg.. ja så er der jubel og armene er højt over hovedet.. man burde tro det skulle stoppe her.. men NEJ!! På tredje turen, lykkedes det så at overliste denne tykke skønhed på 14,2 kg og kun 106 cm, med en Grizzly Big salmon i farven "Polka Pede", fisket nederst på riggen i ca 60/70 fod. En Laks som ikke tog hidsige udløb, men gik vanvittigt hårdt og tungt, og gjorde nøjagtigt hvad den ville, indtil den, efter tunge udløb i dybet mv. lå sikkert i nettet... fed tung fight.
Da den først kom til overfladen, så den ikke så stor ud, grundet længden, men da den vendte siden til og viste sin bredde, var det pludselig forståligt hvorfor den ikke lige sådan var til at trække igennem vandet. Med trætte arme blev grejet sat igen, men det skulle vise sig at blive det eneste tilbud denne dag til os ved 40 meteren ombord på Lille Lyn. En dag med stille, gråt og diset vejr, hvor solen dog svagt trængte igennem af og til. Meget få fødefisk.

Tak til Preben og Jens for en god tur i hyggeligt selvskab på Østersøen.

Brian Milkowski , Blue Bird

Beretning fra Team "Dino":
eg var en tur på møn i dag for og se om jeg kunne få lidt lakseskæl i båd og så skulle jeg prøve min autopilot for alvor og min hydraulisk trim flaps,

der var lidt tåget derude i dag men ikke voldsom som i havde om lørdagen , men fiskene var også svære og finde i dag , der var heller ikke mange fødefisk i vandet jeg se kun en lille små stime, men fik en laks på 6,7 kg og det var også dagens eneste

Beretning fra Team "Kewi":
Teamkewi startede fra Holme-Olstrup lørdag morgen. Turen gik til Møn. Vel ankommet og indløst årskort til rampen. Satte båden i vandet og så 2 andre tage til søs. Efter lidt klargøring af båd og udstyr, så jeg til min store ærgelse. en mur af tåge komme rullende ind. Tågen var så tæt at man ikke kunne se havneindløbet. Jeg snakkede med et par andre lystfiskere, som også var lidt betænkelige ved situationen. Efter 1 1/2 times venten, trak jeg båden op på traileren og vendte hjem igen. Øv Øv.

Nå men så søndag da. Ja afsted kl. 0430 mod Klintholm. Fint vejr idag. I med båden og asted mod 40 meteren. Fik sat grejet og tog en ostemad og kaffe. Efter lidt venten, røg den ene line af klemmen og nu var der gang iden. Ind med alle andre stænger og nu tid til lidt leg med en laks. Efter nogle udløb og flere spring i luften, kunne jeg se at det var en pæn laks. Lidt kamp omkring båden, med uløb ind under båden, fik jeg landet en dejlig laks på 10,5 kg. Glæden var stor, det er min første over 10 kg. Den blev fanet på en tobis med lidt rød og sort, stangen var en af Tempo bådes egne design. En rigtig blød og lækker stang Der blev også tid til lidt hygge ombord, som det kan ses på billederne. Der er måske en grund til at tyksakken ser ud som han gør

Beretning fra Team "Njord":
Så skete det endelig!...Jeg kom på vandet igen. Jeg har da været lidt afsted i ny og næ, men de ture har virkelig ikke været noget at skrive hjem om. I dag tog jeg revanche sammen med Søren (Snehvide), og det var rart at komme ud af hullerne. Den lille sejltur fra Møn ud til 40-meteren på en meget tidlig morgen, viste sig at være et godt træk, for en lille time efter vi havde sat grejet, huggede nemlig denne fisk højt i overfladen på en apex med 30 gr. bly. En længere og lidt sej kamp gik igang, men i båden kom den da, fed og blank. Med sine kun 114 cm vejde laksen 15,5, så er det vist i orden at kalde den en tyksak!
Dagen bød ellers ikke på de store oplevelser efter denne kamp. En lille havørred fik vi op. Dagen i dag vil helt sikkert blive husket
for ovenstående fisk, men også som den dag, hvor vi har mistet flest fisk. Vi præsterede fx at miste alle tre fisk i et trippel-hug...Hvordan fanden kan det næsten lade sig gøre? Hmmm, det skal man nu ikke stirre sig blind på, for den store kleppert var
ganske vidst hele turen værd, så mange tak til Søren for en god dag på vandet.